Blar i HVL Open på forfatter "Fjellanger, Liv Ingrid"
-
Digital kompetanse i arbeid med språk og estetiske fag i barnehagen: Dei vaksne sitt perspektiv
Grønsdal, Ingrid; Borgenvik, Katrine; Fjellanger, Liv Ingrid; Aksnes, Kirsti; Hansen, Hannah; Espeland, Åsmund; Vangsnes, Vigdis; Espeland, Magne (Report, 2019)Prosjektet “Utvikling av berekraftige praksisar for digital teknologibruk innan språk og estetiske fag i barnehagen” (2017- 2020) forkorta til DigiSus1, er eit kompetanseutviklingsprosjekt som er finansiert av Norges ... -
Fra student til profesjonsutøver
Fjellanger, Liv Ingrid; Halland, Sissel; Nylund, Maritha Berger; Winje, Annette K. (HVL-Notat;3/2020, Working paper, 2020)Dette er en notat fra et FoU arbeid gjennomført av forskningsgruppen Barnehage og profesjonsutdanning sammen med tidligere HVL studenter ved barnehagelærerutdanningen. Målet med studien er å få innblikk i «nyutdannede» ... -
Korleis går dei yngste i barnehagen i dialog med ein installasjon, der foto og film er ein integrert del av materiale?
Borgenvik, Katrine; Fjellanger, Liv Ingrid; Grønsdal, Ingrid Arnesen Råheim (HVL-Notat;2023/5, Working paper, 2024)Installasjonen var utvikla med tanke på dei yngste i barnehagen, som del av undervisninga til fordjupinga Kunstfagleg arbeid i barnehagen, ved barnehagelærarutdanninga på HVL, campus Stord, hausten 2021. Installasjonen ... -
Praksisnære profesjonssamtaler med studenter i barnehagelærerutdanningen
Fjellanger, Liv Ingrid; Halland, Sissel Aastvedt; Nordlie, Randi Elisabeth; Winje, Annette Kristoffersen (Peer reviewed; Journal article, 2020)Artikkelen retter søkelyset mot hvilke kjennetegn som preger de formelle profesjonsinnrettede profesjonssamtalene med førsteårsstudenter i en barnehagelærerutdanning i Norge. Målet med samtalene er å bidra til barnehagel ... -
Profesjonssamtalen som danningsarena i barnehagelærerutdanningen
Winje, Annette Kristoffersen; Halland, Sissel Jeanette Aastvedt; Nordlie, Randi Elisabeth; Fjellanger, Liv Ingrid (Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen bygger på en kvalitativ studie fra en barnehagelærerutdanning i Norge, og handler om hvilke danningsdiskurser som trer frem i profesjonssamtalen, og hvilken betydning disse diskursene får for profesjonssamtalen ... -
Profesjonssamtalens mange muligheter: En praksisnær aksjonsforskning i barnehagelærerutdanningen ved HVL Campus Stord
Fjellanger, Liv Ingrid; Halland, Sissel Aastvedt; Nordlie, Randi Elisabeth; Winje, Annette Kristoffersen (Report, 2018)